پیام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالگرد شهادت دکتر چمران

بسم الله الرحمن الرحیم

    یکسال از شهادت پر افتخار چریک جان بر کف ، مجاهد و مبارز متعبد ، شهید دکتر مصطفی چمران می گذرد ، چمران دلاوری عارف و بی ادعا بود که کم می گفت و بسیار عمل می کرد ، او فرزند عاشورا و کربلا بود در تمام جبهه های نبرد حق علیه باطل ، چه در جنوب لبنان و چه در کردستان و چه در خوزستان مخلصانه و عاشقانه حضور یافت و حماسه ها آفرید.

    از روزی که در ایران جهاد شروع شد ،به دور از جار و جنجال های سیاسی و خود نمائی های شیطانی و فقط به خاطر اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل ، به سوی جبهه ها شتافت و تا آخرین لحظه حیات پر بارش ، به عنوان معلمی متعهد و فرمانده ای پرهیزگار برای رزمندگان اسلام ، در جبهه ها باقی ماند و سرانجام با مرگ سرخ خویش به فریاد هل من ناصر ینصرنی، حسین زمان رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و به خواست دیرینه اش لقاء خداوند بزرگ، آن معشوق همیشگی  اش ، نائل گردید. 

    چمران اهل عرفان بود و معنویاتی مخصوص خود داشت ، چهره اش نمایانگر وابستگی خاص او به عالم معنی بود. او با آقای سید موسی صدر که هر کجا هست خدایا سلامت دارش، در ایجاد حرکت محرومان لبنان سهم بزرگی داشت که امید است، آثار آن حرکت و اقدام ارزنده در تاریخ خاورمیانه، به زودی نقشش را ایفا نماید.

    دو آرزوی بزرگ وجودش را تسخیر کرده بود : نجات فلسطین و محرومان جنوب لبنان و نابودی اسرائیل و دیگری ساختن ارتشی چون ارتش خاص علی (ع) که میثم ها و عمارها در آن باشند . خداوند را سپاس که با فتح عظیم و حیرت انگیز خونین شهر به دست توانای رزمندگان دلاور اسلام ، گشوده شدن راه فتح بیت المقدس تقویت یافته، امید اینکه این پیروزی ها با رهایی فلسطین اشغالی قرین شود و این آرزوی بزرگ او محقق گردد و باز خداوند را سپاس که به عزیزان رزمنده ما در جبهه ها ، آن چنان روحیه و ایمان قوی عنایت فرمود ، که سحرگاهان و در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین در سنگرهایشان به مناجات خدا برخاسته و با او به راز و نیاز بنشینند و محو در عالم بینهایت و غوطه ور در وادی فنا شوند و در سنگرها چون شیران بیشه شجاعت دلیرانه و بی باکانه برزمند و بر صدامیان کافر جنایتکار بتازند و امید آنکه همانگونه که آرزوی چمران عزیز بوده ، با بسط و استمرار این روحیه در همه رزمندگان ، ارتشی چون ارتش علی علیه السلام به وجود آید.

    خداوند روح والای این شهید عزیز ، و همکارمان در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع و ارواح پاک همه شهدای راه اسلام را قرین رحمت خاصه اش فرماید.

    یادش گرامی و راهش پر رهرو باد      

 

رئیس مجلس شورای اسلامی

اکبر هاشمی رفسنجانی